Cuhorka Kata

Pedagógiai asszisztens
1. A Waldorffal való találkozásom...

Fontos és nap, mint nap élő számomra a mondás: "Gyermekem a mesterem". Szülőként találkoztam a waldorffal és az antropozófus orvoslással, 2001-ben. Euritmiával 2014 óta foglalkozom.

2. Ami számomra legfontosabb a Waldorf pedagógiában...

Talán a legfontosabb az, hogy teljes körűen foglalkozik a gyermekkel és a környezetével. Sokan tévesen azt hiszik, hogy nálunk mindent szabad, nem szólunk rá a gyerekekre és így anarchia alakulhat ki, nincsenek szabályok stb. Ha valaki ellátogat hozzánk - akár az iskolába, akár az oviba -, pontosan látja, hogy a gyerekek és a pedagógusok minden pillanatban tudják és teszik a dolgukat, parancs szavak és elvárások nélkül. Ez azért lehetséges, mert az az embertan, ami a pedagógiánk alapja, tudományos pontossággal ismeri és követi a gyermekben, illetve az emberben történő összes testi-, lelki- és intellektuális változást minden életkorban, s a Világ megismertetését ehhez alakítja. A másik nagyon fontos dolog, hogy tiszteli az emberi lényt, a gyermeket s folyamatosan kutatja, hogy mit hozott Ő ebbe a Világba. Nem korlátokat szab az emberi fejlődésnek (idomít), hanem pontos, meghatározott keretet biztosít, melyek segítségével a gyermek, majd az ifjú ember mély, vastag, biztos gyökereket tud növeszteni szabadon és határozottan, az ő életfeladatának megfelelően.

3. A munkám során a legnagyobb kihívás...

Az euritmia tanár képzés nagyon komoly és hosszú képzés, napi gyakorlást kíván és további elmélyülést az antropozófiában. Komoly impulzust és erőt ad az embernek, de ügyesen kell beosztani az időmet - ez egy jó kihívás.

4. Ami igazán kikapcsol...

Az euritmia :)