Cuhorka Kata

euritmiatanár
1. A Waldorffal való találkozásom...

Fontos és nap, mint nap élő számomra a mondás: "Gyermekem a mesterem". Szülőként találkoztam a waldorffal és az antropozófus orvoslással, 2001-ben. Euritmiával 2014 óta foglalkozom.

2. Ami számomra legfontosabb a Waldorf pedagógiában...

Talán a legfontosabb az, hogy teljes körűen foglalkozik a gyermekkel és a környezetével. Sokan tévesen azt hiszik, hogy nálunk mindent szabad, nem szólunk rá a gyerekekre és így anarchia alakulhat ki, nincsenek szabályok stb. Ha valaki ellátogat hozzánk - akár az iskolába, akár az oviba -, pontosan látja, hogy a gyerekek és a pedagógusok minden pillanatban tudják és teszik a dolgukat, parancs szavak és elvárások nélkül. Ez azért lehetséges, mert az az embertan, ami a pedagógiánk alapja, tudományos pontossággal ismeri és követi a gyermekben, illetve az emberben történő összes testi-, lelki- és intellektuális változást minden életkorban, s a Világ megismertetését ehhez alakítja. A másik nagyon fontos dolog, hogy tiszteli az emberi lényt, a gyermeket s folyamatosan kutatja, hogy mit hozott Ő ebbe a Világba. Nem korlátokat szab az emberi fejlődésnek (idomít), hanem pontos, meghatározott keretet biztosít, melyek segítségével a gyermek, majd az ifjú ember mély, vastag, biztos gyökereket tud növeszteni szabadon és határozottan, az ő életfeladatának megfelelően.

3. A munkám során a legnagyobb kihívás...

a rengeteg készülés és az intézményi-, egyesületi munka mellé a művészi euritmia gyakorlását, a kertünkben való munkát és az antropozófiai irodalom iránti olvasási igényemet. Mert azon felül, hogy napi szinten szemtanúja és segítője lehetek a gyermekfejlődés csodájának, ami rendkívüli hálaérzettel tölt el, ezek azok a források, amik leginkább táplálnak.

4. Ami igazán kikapcsol...

Az euritmia :)